Der mysteriöse Fall der Evi Rauter aus Lana
gestern um 14:38Ein wirklich sehr interessanter und informativer Artikel!
Ich habe hier relativ am Anfang kommentiert, aber dann nur mehr sporadisch mitgelesen. Den Fall habe ich bei der Erstausstrahlung im österreichischen Fernsehen gesehen.
Für mich sind vor allem folgende Punkte sehr interessant und auch neu:
Wie schrecklich es sein muss die eigene Schwester nach so vielen Jahren in so einer Position zu sehen, das Interview hat mich sehr berührt.
Ich habe hier relativ am Anfang kommentiert, aber dann nur mehr sporadisch mitgelesen. Den Fall habe ich bei der Erstausstrahlung im österreichischen Fernsehen gesehen.
Für mich sind vor allem folgende Punkte sehr interessant und auch neu:
A few days earlier, she and Cristina had argued about hitchhiking after Evi claimed it was a great way to travel. That was not something young women did alone, Cristina told her. Apart from that, “everything was normal”
Looking closer at the images, Cristina was struck by the expression, in death, on her sister’s face. “It seems like an angel is there. She is quite happy. It’s strange, as if she’s on drugs or something.” (Spanish police did not test for drugs in 1990. “Maybe we should have,” admitted Gómez, who still believes it was a suicide.) And then there was the dramatic setting. “I mean the tree, the panorama, the cemetery, the position, the symmetry,” said Cristina. “That’s not possible to do unless you know the place and are thinking about all those things. For me it’s like a scene from a film. It’s not normal.”Quelle: oben genannte
Wie schrecklich es sein muss die eigene Schwester nach so vielen Jahren in so einer Position zu sehen, das Interview hat mich sehr berührt.