Verschwinden und Tod von Gabby Petito
07.07.2022 um 10:02da ist mir beim stöbern noch etwas aufgefallen. Die 30.000 $ Schadensersatz haben wohl nichts mit der Klage um die es hier gerade geht zu tun ?
Die Petitos haben nämlich 2 Klagen eingereicht
zuerst die jetzt zugelassene Klage wegen " zufügen von emotionalem Schaden " - dort fordern sie aber über 100.000 $ Dollar Schadenersatz was mir auch realistischer erscheint
und dann haben sie später noch eine weitere Klage eingereicht wegen " absichtlicher Tötung " dort wurden wegen entstandener Beerdigungskosten ect. nur 30.000 $ Schadensersatz gefordert .
Die Petitos haben nämlich 2 Klagen eingereicht
zuerst die jetzt zugelassene Klage wegen " zufügen von emotionalem Schaden " - dort fordern sie aber über 100.000 $ Dollar Schadenersatz was mir auch realistischer erscheint
The Petito family's lawsuit claims that while a cross-country search was underway for Gabby last fall, Laundrie's parents already knew what happened to the 22-year-old who embarked on a long-term road trip with Brian, but would never return home.
Instead of telling authorities what they knew about Gabby's whereabouts, and her death, the lawsuit claims the Laundries hid behind their own legal council, Steven Bertolino, while they tried to shield their son from suspicion and even allow him to flee.
A trial date will be set sometime in 2023. The Petito and Schmidt families are seeking over $100,000 in damages.Quelle: https://www.fox13news.com/news/brian-laundries-family-will-face-jury-for-allegedly-knowing-gabby-petitos-death-during-search
und dann haben sie später noch eine weitere Klage eingereicht wegen " absichtlicher Tötung " dort wurden wegen entstandener Beerdigungskosten ect. nur 30.000 $ Schadensersatz gefordert .
Separately, Schmidt filed a wrongful death lawsuit. The lawsuit, which seeks wrongful death damages of $30,000, states that Laundrie intentionally killed Petito, and as a direct result of his conduct, Schmdit and Joseph Petito, Gabby Petito's father, "incurred funeral and burial expenses, and they have suffered a loss of care and comfort, and suffered a loss of probable future companionship, society and comfort."Quelle: https://www.fox13news.com/news/brian-laundries-family-will-face-jury-for-allegedly-knowing-gabby-petitos-death-during-search