Gemeint ist vor allem diese Fotografie (Abschnitt 9):
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-26662641Wahrscheinlich wurden diese Teile sogar geborgen, auch wenn es nicht ganz klar wird:
In the evening of Mar 28th 2014 AMSA reported that all aircraft have concluded their search in the new northern area, the planned search area has been scanned. Five aircraft sighted objects of various sizes and colours and took photos of that debris, the photos are going to be assessed over night. A Chinese ship has been tasked to collect the debris and is estimated to arrive at the location the next day (Mar 29th). Weather conditions are forecast "reasonable" for the search on Saturday (Mar 29th).
In the evening of Mar 29th 2014 AMSA reported that the aircraft have sighted new objects in Saturday's 252,000 square kilometer/73,400 square nautical miles search area. The Chinese ship as well as HMAS Success already operating in the new search area have recovered a number of objects, however, none of them could be confirmed to be related to MH-370.
On Mar 30th 2014 AMSA reported that an emergency signal received from a fishing vessel about 3300km/1780nm southwest of Perth needed to be addressed, two aircraft thought to participate in the search for MH-370 were tasked to respond to the fishing vessel - as only debris was located at the point of the signal, the search for the vessel is going to continue on Mar 31st. The remaining 9 aircraft and now 8 ships continued to scan the northern search area west of Perth, aircraft reported new sightings. The objects retrieved from the ocean yesterday have been described as "fishing equipment and other flotsam" unrelated to MH-370.
Am 28. März wurde das Suchgebiet außerdem weiter nördlich verlegt, also diese Teile stammen alle von nördlich von Broken Ridge.
Das ATSB geht doch davon aus, dass der Autopilot umprogrammiert wurde, also spricht das für eine Entführung:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/10927078/MH370-latest-Malaysia-Airlines-plane-deliberately-set-to-autopilot-over-Indian-Ocean.htmlSie sprechen dann auch sehr vorsichtig nur von einem "unresponsive crew/hypoxia event", also das schließt nicht aus, dass noch jemand am Leben war, aber nicht kommunizieren wollte.
Die Beschränkung des Suchgebiets geschah aus praktischen Gründen:
Note: This suggestion is made for the sole purpose of assisting to define a search area. The determination of the actual factors involved in the loss of MH370 are the responsibility of the accident investigation authority and not the SSWG.
Also allowing for the fact that a maximum glide distance of 100+ NM would result in an impractically large search area, the search team considered that it was reasonable to assume that there were no control inputs following the flame-out of the second engine.
http://www.atsb.gov.au/media/5243942/ae-2014-054_mh370_-_definition_of_underwater_search_areas_18aug2014.pdf (Archiv-Version vom 05.03.2016) S.35
Der Gleitflug wird durch den BFO-Wert von 0:19 unwahrscheinlich:
Inmarsat engineers [3] are confident that the corrected 00:19:29 BTO is usable. ... The likelihood of MH370 having executed a simple glide descent, resulting in the aeroplane being ditched at considerable distance from the 7th arc, is conditional upon rejecting the validity of the BFO at 00:19:29 as it is presently understood [3]. ... [3] Ashton, C., Bruce, A. S., Colledge, G. & Dickinson, M. (2014). The Search for MH370. The Journal of Navigation, 68 (01), 1–22. Available from: http://dx.doi.org/10.1017/S037346331400068X
http://www.duncansteel.com/archives/1829Selbst wenn diese Messung falsch ist UND noch ein Pilot am Leben war, wäre dennoch zu bezweifeln, dass er einen maximalen Gleitflug durchgeführt hätte, denn dies hätte eine Wasserung bedeutet und damit unvorstellbaren Masochismus. Wenn man in ein Hochhaus fliegt, ist man auch augenblicklich tot.
Ich finde es nicht unplausibel, dass jemand bewusst ein Rätsel hinterlassen wollte und sogar zu diesem Zweck wieder die SDU anwarf (es ist eine Möglichkeit), aber ich kann mir nicht vorstellten, dass er sowohl um die ganzen BTO/BFO Werte und Rechenmethoden wusste als auch, dass er dies durch den Gleitflug mit anschließender Wasserung überlisten wollte, denn eine Wasserung, ohne Trümmer zu hinterzulassen, wäre unter diesen Bedingungen aus mehreren Gründen unmöglich. gewesen. Dann ist es noch wahrscheinlicher, dass er durch gezielte Manöver auf dem Weg in den SIO die Suchbehörden überlistet hat.
Daran ändert auch die Eiswürfelmaschine nichts, denn Eiswürfel und Klimaanlagen sind in Malaysia lebensnotwendig, sonst stirbt man an Hitzeschlag.
Wenn man den Gleitflug miteinbezieht, wäre das Suchgebiet viermal so groß wie jetzt. Wenn man wirklich weitersuchen wollte, könnte man genauso gut überlegen, weiter nördlich zu suchen. Beides will man aus finanziellen Gründen nicht tun.
Also, ich glaube, da steht wirklich keinen Ideologie hinter, alle Aussagen von Malaysia (teilweise auch des ATSB) sprechen für eine Entführung/Selbstmord, ob der mgl. Täter bis zum Ende am Leben war oder nicht, würde in der Bewertung nichts ändern.