@Bluelleich habe sein fast ganze geschichte auf niederländisch geschrieben
vielleicht kannst du versuchen mit google ubersetzer auf deutsch ubersetzen,so das du ein ein bisschen ahnung bekommt
´´in eerste instantie werd meer rekening gehouden met eventuele verdwaling van de meisjes of het ongeval.
naarmate de tijd verstrek werd scenario misdrijf steeds duidelijker of mogelijker en ben ik daarnaartoe gegaan om te kijken wat de plaats en omstandigheden waren en hoe het onderzoek verliep..hoe er gezocht werd en ja ik ben de afgelopen week geweest ,veel met betrokkenen gesprokken ,met de ouders gesprokken.
ik heb zelf de tocht gedaan die de meisjes hebben afgelegd of zouden hebben afgelegd want er is ook twijfel over.
dan kom je toch tot een aantal veronderstellingen en conclusies....´´
waarom is daar twijfel over?
´´die 2 meisjes zijn rond 3 uur in het middag zijn naar Pianista gegaan,een pittig route 1200 meter hoog,over gladde padjes door het oerwoud.ik ben die tocht gaan lopen met de gids ,ook de onderzoeksteam is al inmiddels van mening en ik deel de mening dat de kans toch niet heel erg groot is dat die meiden op dat tijdstip ,onvoldoende uitgerust eigenlijk, of die tocht daadwerkelijk hebben volbracht..tot aan die moment dat die klim echt begint moet je ook een heel stuk door niemandsland.zo´n anderhalve tot 2 kilometer ,ook een pittige wandeling waar je ook met auto kan komen.en het is toch heel erg waarschijnlijk dat de meisjes hebben gedacht op het moment dat ze zagen dat die tocht naar boven zo pittig was,hadden geen gids bij zich,was al laat op het middag,zijn teruggekeerd en dat ze in die route ,van het start punt van de route naar de bewonde wereld , dat ze toch iemand zijn tegengekomen .we zijn 2 maanden verder,en die gidsen zijn daar dagenlang ,hebben ze gezocht,die route wordt nog steeds iedere dag gevolgd door toeristen maar ook door gidsen ,dan waren ze gevonden.en op het moment dat je daar verdwaald ,als je naar boven klimt,dan hoef je eigenlijk op het moment dat je berg omgaat ,hoe je maar een weg terug en dat is terug naar beneden.
het is niet zo dat je als je in uitbreid vlakte ravijn verdwaald dat is een stuk lastiger ,van berg ga je gewoon terug naar beneden.er blijven niet zoveel scenarios over.de kans is toch groot dat ze op de terugweg verkeerde tegen zijn gekomen ,dat ze misschien in de auto zijn meegenomen,tegen hun wil of meegelokt,en dat het toch misdrijf in het spel is.dan kun je denken aan levensdelict,aan zedendelict..
omstandigheden met Alex Humphrey zijn anders geweest waar wel een overeenkomst inzit dat een heel gebrekkige communicatie is geweest en onvoldoende aanpak door de opsporings instanties.ze hebben de zaak te lang beschouwd als mogelijke ongeval of een mogelijk verdwaling en hebben niet ingezet op het echt goed opsporingonderzoek en daardoor is het cruciale tijd verloren gegaan,binnen aantal uren of 5 dagen liefst nog sneller moet je dan toch getuigen intensief gaan verhoren,technisch onderzoek doen,onderzoek uit telefoongegevens..
er is een burokratische obstakel geweest omdat men in NL nog niet definitief uitgaat van een misdrijf ..´´
aannemelijk is een misdrijf,jij herhaalt het nu ook,jij bevestigt dat:´Ja,absoluut´.
en nog steeds wordt het niet gezien als een misdrijf?
´´juiste stappen die nodig zijn om onderzoek te doen naa voor mogelijke misdrijf die zijn nog steeds niet genomen.en die telefoongegevens zijn nog steeds niet beschikbaar ,en ik vind dat onvoorstelbaar.
ik vind onbegrijpelijk dat daar niemand van nederlandse opsporingsinstanties als begeleiding is of dingen te monitoren.´´