@dh_awake dh_awake schrieb:Dann hätten sie schon gegen 8:14 Uhr den scramble-Befehl erteilen können.
Wage ich zu bezweifeln.
Laut commission report begann die Entführung erst um 8:14.
From this and other evidence, we believe the hijacking began at 8:14 or shortly thereafter.
Commission Report Seite 4
Wenn also um 8:14 schon bekannt gewesen wäre dass es sich um eine Entführung handelte. So mussten dennoch die ganzen Entscheidungswege und Standardverfahren abgewickelt werden bevor Abfangjäger aufsteigen. Es kommt auch nicht bei jeder Flugzeugentführung dazu dass Abfangjäger gerufen werden.
At 8:19, Ong reported: "The cockpit is not answering, somebody's stabbed in business class-and I think there's Mace-that we can't breathe-I don't know, I think we're getting hijacked." She then told of the stabbings of the two flight attendants.
Commission Report Seite 5
Die erste Meldung von einer Entführung der AA11 gab es um 8:19. Die Terroristen hätten also allenfalls 5 Minuten verloren wenn der Pilot diese Meldung mit dem Transponder Signal 5 Minuten vorher abgesetzt hätte. Und das bedeutet, dass auch der Scramble Befehl nur maximal 5 Minuten früher gegeben werden könnte.
Diese Meldung
8:37:52, Boston Center reached NEADS. This was the first notification received by the military-at any level-that American 11 had been hijacked:115
FAA: Hi. Boston Center TMU [Traffic Management Unit], we have a problem here. We have a hijacked aircraft headed towards New York, and we need you guys to, we need someone to scramble some F-16s or something up there, help us out.
NEADS: Is this real-world or exercise?
FAA: No, this is not an exercise, not a test.116
Hätte NEADS also frühestens um 8:32 erreicht.
F-15 fighters were scrambled at 8:46 from Otis Air Force Base. But NEADS did not know where to send the alert fighter aircraft, and the officer directing the fighters pressed for more information: "I don't know where I'm scrambling these guys to. I need a direction, a destination." Because the hijackers had turned off the plane's transponder, NEADS personnel spent the next minutes searching their radar scopes for the primary radar return. American 11 struck the North Tower at 8:46.
Commission Report Seite 20
Die beiden Jäger wären also statt 8:46 schon um 8:41 aufgestiegen. Vorausgesetzt sie hätten tatsächlich ein Ziel. Genau 5 Minuten vor dem Einschlag der AA11. Um das Flugzeug noch erfolgreich abfangen zu können, hätten sie also eine Strecke von 170 n. Meilen (310 km). In 5 Minuten zurücklegen müssen. Das ist sogar für eine F 15 etwas zu schnell.
.