jerrylee2016 schrieb:Auf 11600 ft war die Maschine also entweder gerade am Abstürzen oder sie flog irgendwie weiter, mit oder ohne Sprit
Ich habe den Artikel gefunden, der die BFO Werte interpretiert.
The BFO values at 00:19:29 and 00:19:37 suggest that MH370 was descending at an increasingly high rate. With the assumption that there were no pilot inputs, the descent rates suggest the aircraft was in a roll as it was descending. According to Boeing documentation, when the hydraulic pressure is supplied by the ram air turbine (RAT), the aircraft banks to the left, which may have been the cause of the rolling during the descent. Using the PMDG 777 model add-on to FSX, simulations were performed for a banked descent that matched the descent rates suggested by the BFO values. In the simulation, the aircraft impacts the water at speeds around Mach 1 and with nearly vertical nose-down pitch. The distance of the impact point from the crossing of the 7th arc is less than 5 NM.
Quelle:
https://mh370.radiantphysics.com/2017/06/04/mh370-end-of-flight-with-banked-descent-and-no-pilot/Aus dem Artikel und den Kommentaren geht auch hervor, dass der beobachtete BFO Wert auf eine Sinkgeschwindigkeit von ca. 14,400 ft/min hindeutet.
Deswegen geht Godfrey vermutlich auch von 11,650 ft Flughöhe am 7. ARC aus, weil man seit dem Flameout ca. 2min vorher ca 29,000 ft Höhe verloren hat (er hat garantiert eine etwas komplexere Rechnung parat, die berücksichtigt, dass der Höhenverlust nicht zeitlich linear ist).
Mir ist weiterhin schleierhaft, wieso die IG trotzdem auch ein Gleitszenario rechnet und das Suchgebiet entsprechend wesentlich größer ansetzt als die obigen 5nm vom Arc.