Hier ist der Artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jVXyw/kriminolog-lognerna-kan-falla-peter-madsenHar en personlighetsstörning
Att Peter Madsen inte tvekar att ljuga för polisen och gör det upprepade gånger tyder på en personlighetsstörning. Det menar Ulf Åsgård, rättspsykiatriker och expert på gärningsmannaprofiler.
– Han har en typ av personlighetsstörning som gör att han berättar så här många olika versioner. Jag vill vänta tills rättspsykiatriska undersökningen är klar innan jag utlar mig om vilken störning det är, säger Ulf Åsgård.
Hat eine Persönlichkeitsstörung
Dass Peter Madsen nicht zögert, bei der Polizei zu lügen, legt immer wieder eine Persönlichkeitsstörung nahe. Das meint Ulf Åsgård, Rechtspsychiater und Experte für Täterprofile.
- Er hat eine Art Persönlichkeitsstörung, die ihn dazu bringt, Ihnen so viele verschiedene Versionen zu erzählen. Ich möchte warten, bis die juristische psychiatrische Untersuchung abgeschlossen ist, bevor ich entscheide, welche Störung es ist ", sagt Ulf Åsgård.
Has a personality disorder
That Peter Madsen does not hesitate to lie to the police and repeatedly suggests a personality disorder. This means Ulf Åsgård, legal psychiatrist and expert on perpetrator profile profiles.
- He has a type of personality disorder that makes him tell you so many different versions. I want to wait until the legal psychiatric investigation is completed before I decide what disturbance it is, "says Ulf Åsgård.