Habe mir gerade die neuen Teile im Daily Beast Artikel durchgelesen und finde einige neue Infos bemerkenswert, besonders die Details zu den (bisher unbekannten) Bildern der Kamera
A dozen or more long-range (quasi-dark) images show a rock outcropping, tree formations, and even individually identifiable plants. Then the shooter’s position changes, and we see one or more close-up, well-lit images. Afterward, the camera moves slightly and the pattern is repeated, with the exact same unique landscape features shot again from a different angle, followed by more close-up shots.
[ ... ]
“She might be trying to use the camera to tell us something she thinks is important,” he says. “Something that went down that night, and she wanted to record it for her loved ones or whoever else.”
[ ... ]
For example, one picture shows a crude but effective direction marker made of sticks and orange plastic, laid out on a large flat-topped boulder. The women had also used a roll of toilet tissue to spell out something (possibly another arrow or an SOS) on a boulder, even placing a rusty mirror in the center of the letters to reflect sunlight and perhaps flag passing helicopters.
If one of them was injured or deceased at that point, it was likely Kris. A single close-up appears to show a wound to the right side of her head in the temple area, and blood matting her distinctive strawberry blonde hair.
[ ... ]
“The photos look to be made to mark the place where she left her friend, in case [Lisanne] had to find her way back there again,” he says, “or in case someone else found the camera.”
Es waren offensichtlich keine wild dahergeknipsten Bildern, sondern bestimmte Landschaftsmerkmale wurden sorgfältig und von verschiedenen Perspektiven mehrmals fotografiert. Das muss einem späteren Wiederfinden gedient haben. Zusammen mit der (angeblichen) Wunde an Kris' Kopf finde ich die Annahme, dass Lisanne sich danach in letzter Verzweiflung allein auf den Weg machte, überaus plausibel. Warum jedoch alles bei Nacht und nicht tagsüber fotografiert wurde, bleibt mir ein Rätsel!
Der Verfasser hält es für wahrscheinlich, dass die beiden sich schon auf den letzten Bildern des 1. April wussten, dass sie auf der falschen Spur waren, und diese in erster Linie als Gedächtnisstützen gemacht hatten. (Hier wunderten sich ja viele über Kris' Gesichtsausdrücke.) Dass sie dann bald an eine der Kabelbrücken kamen, wo (vermutlich) Kris abstürzte, sehr tief und evtl. sogar weggespült wurde, sich Lisanne dann je nachdem entweder bis zu ihr weiterkämpfte oder bei ihr blieb. Dann nach diesen ganzen Fotos alle Sachen packte und losmarschierte, später aber selbst stürzte, sich dabei am Fuß verletzte und nicht mehr weiterkonnte.
Auch die Überlegungen wie die Shorts von Kris da reinpassen, sind für mich überzeugend
The Ngobe who recovered the shorts claimed to have found them zipped and folded and set on a rock high above the water line—and that rock is on the opposite, or eastern, bank of the tributary from where the night photos were made.
If that report is correct, it means at least one of the women—probably Lisanne—made it across the first, westernmost river crossing depicted in the night photos. (Kris’s jean shorts, according to Weil, might well have been placed at the crossing as a marker, a tactic he’s encountered before in similar, lost-hiker scenarios.)
[ ... ]
Lisanne’s backpack would be found not far from Alto Romero, washed up on the river bank—and just a few kilometers downstream from Kris’s shorts.
Also für mich wird das Bild nun deutlich runder. Allerdings, gerade wenn die geografischen Begebenheiten so deutlich festgehalten wurden und unabhängig von 3 Guides identifiziert wurden, bleibt es mir ein Rätsel warum nicht mehr Überreste gefunden wurden. Wenn das alles tatsächlich später durch Regen weggespült wurde, hoffe ich irgendwann taucht noch etwas auf.
http://www.thedailybeast.com/articles/2016/08/21/the-lost-girls-of-panama-the-full-story.html