Burkaverbot in Europa
08.09.2016 um 12:36Manchmal glaub ich wirklich ich bin im falschen Film. Ich studiere gerade die Geschichte von Xinjiang, das überwiegend von Uighuren (türkischstämmigen Chinesen) bewohnt ist und wo eben extrem strenge islamische Sitten gelten.
Dort möchte ich wirklich keine Frau sein:
Und naja, das Heiratsalter liegt bei 8 - 13 Jahren (Mädchen über 14 gelten schon als "überreif" ("overripe")):
Wikipedia: History of Xinjiang
Quellen [232] - [251]
Rian Thum (13 October 2014). The Sacred Routes of Uyghur History. Harvard University Press. pp. 181–. ISBN 978-0-674-96702-1.
Ahmad Hasan Dani; Vadim Mikhaĭlovich Masson; Unesco (1 January 2003). History of Civilizations of Central Asia: Development in contrast : from the sixteenth to the mid-nineteenth century. UNESCO. pp. 356–. ISBN 978-92-3-103876-1.
Abdurishid Yakup (2005). The Turfan Dialect of Uyghur. Otto Harrassowitz Verlag. pp. 189–. ISBN 978-3-447-05233-7.
AACAR Bulletin of the Association for the Advancement of Central Asian Research. The Association. 1991. p. 38.
Robert Barkley Shaw (1878). A sketch of the Túrkí language as spoken in eastern Túrkistán, together with a collection of extracts. pp. 92–.
ibid pp. 92–
http://blogs.sfu.ca/departments/ccsmsc_summer2010/wp-content/uploads/2010/05/A-look-inside-the-heterogeneous...pdf p. 151.
Ildikó Bellér-Hann (2008). Community Matters in Xinjiang, 1880-1949: Towards a Historical Anthropology of the Uyghur. BRILL. pp. 260–. ISBN 90-04-16675-0.
ibid pp. 235–
pp. 237–
pp. 238–
pp. 264–
pp. 241–
pp. 240–
pp. 249–
pp. 272–
pp. 281–
Amyn B. Sajoo (22 November 2011). A Companion to Muslim Cultures. I.B.Tauris. pp. 83–84. ISBN 978-0-85772-075-7.
ibid pp. 88–
pp. 88–
Vielleicht muss ich meine Einstellung zu islamischen Sitten und Gebräuchen langsam doch mal etwas überdenken.
Allerdings ist ihr Antimodernismus auch eine ganz bewusste Abwehr gegen das imperialistische westliche System und war von daher auch immer schon nicht allein religiös, sondern eigentlich noch mehr politisch motiviert.
https://www.rosalux.de/fileadmin/rls_uploads/pdfs/Materialien/Materialien5_Dialog.pdf
Ein lslam, dem es Ernst damit ist sich zu modernisieren, muss sich nicht mit dem Kapitalismus arrangieren, noch weniger mit dem Westen; er sollte aber anfangen zu erkennen, dass die Welt zwar auch eine geistige ist, vor allem aber eine materialistische, und dass eine grundlegende Absage an den Materialismus das Gleiche ist wie der freiwillige Verzicht aufs Leben, das man gerade hat. Und damit eine Frontstellung gegen Allah, geradeso als wollte man seine "Schöpfung" als nicht gut oder richtig genug verhöhnen. Und mit der Modernisierung dann auch endlich mal das Existenzrecht Israels anerkennen und zwar ohne Wenn und Aber.
Bin ein bisschen vom Thema abgekommen, aber in allen anderen Threads ist es noch mehr OT. Wollte deswegen aber auch nicht extra einen neuen Thread aufmachen.
Dort möchte ich wirklich keine Frau sein:
Uyghur sayings on women:[248][249][250][251]Außerdem ist dort Gesichtsverschleierung üblich, aber nicht vorgeschrieben. Den Schleier tragen meistens Verheiratete. Aber keine Burka.
Firewood serves for winter, a wife serves for her husband's pleasure. (Qişniŋ rahiti oton, ärniŋ rahiti xoton.)
Woman is the slave of the house. (Xotun kişi tüt tamniñ quli.)
Allah is God for a woman, the husband is half God. (Ayalniñ pütün xudasi XUDA, yärim Xudasi är.)
the first wife is a good woman, the second a witch, and the third a prostitute. (birgä täkkän yaxši, ikkigä täkkän baxši, üčkä täkkän paxši.)
A family with many women will be miserable. (Qizi barniñ därdi bar.)
Let your daughter marry or you will die of regret instead of illness. (Qiziñ Öyde ärsiz uzaq turmiğay, ölärsän puşaymanda sän ağirmay.)
Woman: long hair, short wit. (Xotun xäqniñ çaçi uzun, ä qli qisqa.)
A woman without a husband is like a horse without a halter. (Ärsiz xotun, yugänsiz baytal.)
Men rely on life, a wife relies on her husband. (Är jeni bilän, xişri äri bilän.)
Und naja, das Heiratsalter liegt bei 8 - 13 Jahren (Mädchen über 14 gelten schon als "überreif" ("overripe")):
Among Uyghurs it was thought that God designed women to endure hardship and work, the word for "helpless one", ʿājiza, was used to call women who were not married while women who were married were called mazlūm among Turkic Muslims in Xinjiang, however, divorce and remarriage was facile for the women[232] The modern Uyghur dialect in Turfan uses the Arabic word for oppressed, maẓlum, to refer to "married old woman" and pronounce it as mäzim.[233] Woman were normally referred to as "oppressed person" (mazlum-kishi), 13 or 12 years old was the age of marriage for women in Khotan, Yarkand, and Kashgar.[234] Robert Barkley Shaw wrote that * Mazlúm, lit. "oppressed one," is used in Káshghar, &c., instead of the word woman."[235] A woman's robe was referred to as mazlúm-cha chappan.[236] Women were used for reproduction, sex, and housework.[237]aus
There was a very minimum female marriage age.[238] Marriage age for girls was 10 years old and for boys, 12 years old.[239] Before puberty commenced child marriages were practices with both boys and girls. Cousin marriages were practiced by the wealthy. There was no marriage between adherents of the Artish located pro-China Black Mountain and the Kucha located anti China White Mountain sects.[240] The label of "overripe" was placed on girls who were of ages 16 and 14 so girls were married off far younger with girl as young as age 8, which marked the time when husbands were sought out as suitable matches by parents.[241] The high amount of "child marriages" at an extreme young age led to high divorce rates.[242] Sometimes men aged 50 or 40 took young girls as brides in marriages set up by parents and this was criticized by the Uyghur Christian Nur Luke, who abandoned Islam.[155] It was demanded that married girls be confined to the house.[243] Marriages were arranged and arbitrated over due to financial and religious obligations from both parties.[244] Less complicated arrangements were made for widows and divorcees who wanted to marry again.[245] Public shaming was arranged for adulterers. [246] Ceremonies were held after the birth of a child.[247]
Wikipedia: History of Xinjiang
Quellen [232] - [251]
Rian Thum (13 October 2014). The Sacred Routes of Uyghur History. Harvard University Press. pp. 181–. ISBN 978-0-674-96702-1.
Ahmad Hasan Dani; Vadim Mikhaĭlovich Masson; Unesco (1 January 2003). History of Civilizations of Central Asia: Development in contrast : from the sixteenth to the mid-nineteenth century. UNESCO. pp. 356–. ISBN 978-92-3-103876-1.
Abdurishid Yakup (2005). The Turfan Dialect of Uyghur. Otto Harrassowitz Verlag. pp. 189–. ISBN 978-3-447-05233-7.
AACAR Bulletin of the Association for the Advancement of Central Asian Research. The Association. 1991. p. 38.
Robert Barkley Shaw (1878). A sketch of the Túrkí language as spoken in eastern Túrkistán, together with a collection of extracts. pp. 92–.
ibid pp. 92–
Ildikó Bellér-Hann (2008). Community Matters in Xinjiang, 1880-1949: Towards a Historical Anthropology of the Uyghur. BRILL. pp. 260–. ISBN 90-04-16675-0.
ibid pp. 235–
pp. 237–
pp. 238–
pp. 264–
pp. 241–
pp. 240–
pp. 249–
pp. 272–
pp. 281–
Amyn B. Sajoo (22 November 2011). A Companion to Muslim Cultures. I.B.Tauris. pp. 83–84. ISBN 978-0-85772-075-7.
ibid pp. 88–
pp. 88–
Vielleicht muss ich meine Einstellung zu islamischen Sitten und Gebräuchen langsam doch mal etwas überdenken.
Allerdings ist ihr Antimodernismus auch eine ganz bewusste Abwehr gegen das imperialistische westliche System und war von daher auch immer schon nicht allein religiös, sondern eigentlich noch mehr politisch motiviert.
https://www.rosalux.de/fileadmin/rls_uploads/pdfs/Materialien/Materialien5_Dialog.pdf
Ein lslam, dem es Ernst damit ist sich zu modernisieren, muss sich nicht mit dem Kapitalismus arrangieren, noch weniger mit dem Westen; er sollte aber anfangen zu erkennen, dass die Welt zwar auch eine geistige ist, vor allem aber eine materialistische, und dass eine grundlegende Absage an den Materialismus das Gleiche ist wie der freiwillige Verzicht aufs Leben, das man gerade hat. Und damit eine Frontstellung gegen Allah, geradeso als wollte man seine "Schöpfung" als nicht gut oder richtig genug verhöhnen. Und mit der Modernisierung dann auch endlich mal das Existenzrecht Israels anerkennen und zwar ohne Wenn und Aber.
Bin ein bisschen vom Thema abgekommen, aber in allen anderen Threads ist es noch mehr OT. Wollte deswegen aber auch nicht extra einen neuen Thread aufmachen.