@VanillaSkye Ich hätte noch einen Punkt für die Timeline.
Am Morgen des 10.08 hat Madsen um 8:14 einen letzten Kommentar in dem Blog geschrieben.
https://ing.dk/blog/foerst-moelle-202853Lars,
Den med Hjortø var jeg ikke klar over, men forholdet er det samme, den 2-3 sep, og muligvis weekenden efter.
Man har lov at operere uden MHV 903, og jeg anbefaler man indskriver det i ansøgningen, fordi MHV 903 har ikke løsning af denne opgave som sin primære.
I løbet af september kommer der en Nato øvelse, og derefter måske nogen nye muligheder.
Jeg malede og sandblæste platform sidste år på den tid, og var ved at dø af varme under en blå, skyfri himmel.
CS er en forening og RML et ApS, men vi opererer på nøjagtigt samme måde:
Vi har ingen lønnede medarbejdere, kun praktikanter og frivillige, ganske som CS.
Vi sender faktura og modtager betaling for professionelle ydelser, ganske som CS.
Vi har professionelle underleverandører, som lønner deres medarbejdere.
Der var samme model i von B´s og min tid, og vi betragtede på alle måder CS som vores arbejdsplads. Forening eller ej.
Så RML er ikke mere, eller mindre professionelle end CS, og CS er lige så meget, og lige så lidt, en erhvervsvirksomhed som RML, - ingen af os udbetaler løn, men vi sender faktura for opgaver vi udfører, som bruges til drift af vores aktiviteter.
Nautilus er et fritidsfartøj, som er ejet af ApSét, og som sejles af ulønnede, frivillige.
Der er mange eksempler på fritidsfartøjer som ejes af virksomheder, som sejles af virksomhedernes medarbejdere, ikke som fritidsbeskæftigelse eller hobby, men som en del af medarbejdernes professionelle lønnede virke.
Tag f.eks. et bådværft som bygger high end fritidsfartøjer. På et eller andet punkt i processen med udvikling og bygning af disse fritidsfartøjer vil det være en del af nogens erhverv, at afprøve hver enkelt ny båd, eller i det mindste afprøve nye typer.
Når det sker sejler en virksomhed, som ejer et fritidsfartøj, ud med dette fartøj uden at det er udrustet som, eller indregisteret til, erhvervssejlas.
Det er samme situation.
Jeg har valgt at bruge Nautilus frem for andre fartøjer, fordi jeg synes det er en god, skarp afprøvning af hende.
Men det er også en yderst kritisk test af prototypen, hvor vi ser om vores fartøj efter renoveringen har opnået en pålidelighed, eller stadig er så eksperimentelt, at der må arbejdes videre med designet.
Nogen vil være enige, andre ikke.
Men overordnet så er der ingen forskel på de to projekters "civilstatus" Vi er i samme omfang en forretning, ingen lønudbetaling, og vi sender faktura, og har desuden en støtte forening. Vi får penge fra vores ved at fakturere den.
Jeg havde oprindeligt håbet vi kunne gøre ApSet mere professionelt. For jeg er forfærdeligt træt af de betingelser der giver at vi ikke kan hyre professionelle mennesker. Men det er der langt fra penge til. Måske på et tidspunkt, men ikke i august 2017.
Har du et andet forslag til hvordan det burde organiseres ?
Peter Madsen
-------------------------
Übersetzung:
Lars,
Ich war mir nicht bewusst Hjortø, aber die Beziehung ist die gleiche, die 2-3th September, und möglicherweise das Wochenende nach.
Sie dürfen ohne MHV 903 betrieben werden, und ich empfehle Ihnen, mich in der Anwendung einzuschreiben, da der MHV 903 diese Aufgabe nicht als primär erledigt.
Im September gibt es eine NATO-Übung und dann vielleicht noch neue Möglichkeiten.
Ich malt und sandte die Plattform letztes Jahr zu dieser Zeit und war an der Hitze unter einem blauen, wolkenlosen Himmel zu sterben.
CS ist eine Vereinigung und RML et ApS, aber wir arbeiten genau so:
Wir haben keine bezahlten Angestellten, nur Auszubildende und Freiwillige, genau wie CS.
Wir senden Rechnung und erhalten Zahlung für professionelle Dienstleistungen, genau wie CS.
Wir haben professionelle Subunternehmer, die ihre Mitarbeiter bezahlen.
Es gab das gleiche Modell von B's und meiner Zeit, und wir haben CS als unseren Arbeitsplatz betrachtet. Vereinigung oder nicht.
Also, RML ist nicht mehr oder weniger professionell als CS und CS ist so viel, und genauso wie ein Geschäft wie RML, keiner von uns zahlt Löhne, aber wir senden Rechnung für Aufgaben, die wir durchführen, die für den Betrieb von verwendet werden unsere Aktivitäten.
Nautilus ist ein Freizeit-Handwerk im Besitz von ApSét und segelte von unbezahlten Freiwilligen.
Es gibt viele Beispiele für Freizeit-Handwerk im Besitz von Unternehmen, die von Firmenmitarbeitern, nicht als Freizeit oder Hobby, sondern als Teil der Mitarbeiter professionelle bezahlte Beschäftigung segeln.
Nehmen Sie zum Beispiel eine Werft, die High-End-Freizeitboote baut. Irgendwann in den Prozess der Entwicklung und den Bau dieser Freizeit-Handwerk, wird es Teil von jemandem Beruf sein, jedes neue Boot ausprobieren oder zumindest neue Typen testen.
Wenn dies geschieht, wird eine Firma, die ein Freizeitboot besitzt, mit diesem Schiff segeln, ohne dass sie als Geschäftsreisende registriert oder registriert sind.
Es ist die gleiche Situation.
Ich habe mich dafür entschieden, Nautilus über andere Schiffe zu benutzen, weil ich denke, es ist eine gute, scharfe Prüfung von ihr.
Aber es ist auch ein äußerst kritischer Test des Prototyps, wo wir sehen, ob unser Schiff nach der Renovierung eine Zuverlässigkeit erreicht hat oder noch so experimentell ist, dass weitere Arbeiten mit dem Design durchgeführt werden müssen.
Jemand wird zustimmen, andere nicht.
Aber insgesamt gibt es keinen Unterschied zwischen dem "Zivilstand" der beiden Projekte. Wir sind ähnlich ein Geschäft, keine Lohn- und Gehaltsabrechnung, und wir senden eine Rechnung und haben auch eine Unterstützungsvereinigung. Wir erhalten Geld von uns, indem wir es bezahlen.
Ich hatte ursprünglich gehofft, dass wir die ApS professioneller machen könnten. Denn ich bin schrecklich müde von den Bedingungen, die uns nicht in der Lage, professionelle Leute zu mieten. Aber es ist weit davon entfernt. Vielleicht irgendwann, aber nicht im August 2017.
Haben Sie einen weiteren Vorschlag, wie es organisiert werden soll?
Peter Madsen