Ramesh schrieb einst :
Dear God,
This is my record of eternal gratitude to You.
You gave me birth in a most respected Hindu family, but not high enough in social status to make me proud.
You gave me a physical form well-admired for its perfection, but it was small enough to keep me humble.
You gave me education high enough to be most useful in life, but not high enough to make me proud.
You gave me success in sports high enough to be satisfied, but not proud.
You gave me a career in which You took me high enough to be admired, but not high enough to make me arrogant.
You gave me a wife and family for which I have always been eternally grateful, but You did not spare me some grief to remind me not to forget what life is all about, and to be always grateful for what I do have.
You did not forget to place an adequate number of temptations in my way so that I may not be too critical of others who have to face their own temptations.
I am now 84, and perhaps the only wish that remains is that the long life You have given me will not carry a burden at the end. But in that case, I know You will also give me the necessary courage to go with it.
You gave me a lot to show me how little is needed to be content and how much could be given away.
And, undoubtedly, the most important of all - as if the bounty You have showered on me were not enough - You crowned Your achievement by using this psychosomatic apparatus to convey to the world the most important message of Advaita. Truly I am blessed. Or, indeed, my Beloved, have You not blessed Yourself?!
Finally, it occurs to me, if You were to design for Yourself a life in phenomenality, could it have been much different from this one?
And, for this thought, no tears are enough to wash Your Noumenal feet.
Der GottesBegriff im religiösen Sinne wird eigentlich vermieden von Denkern des Advaita .
Denn ein "persönlicher" Gott - ein Gott als eigene , wenn auch allmächtige Wesenheit passt nicht in das "Non-Dualitäts" Konzept .
Jedoch
Gebet ist immer eine Form der emotionalen Hingabe , auch und gerade einer Person ( ! ) .
Und auch ein Advaiti hat eine "Persona" .
Auch wenn diese "durchschaut" ist , in ihrer ( zusätzlichen ) hypnotischen AusschließlichkeitsIllusion , so ist sie doch "vorhanden" , und wird auch "gelebt" !.
( Ramesh pflegte zu sagen :" do you think I am a vegetable ?"
Ein Gebet ist Ausdruck von Gefühlen ( und Gedanken ) die einer Person entsprechen .
Um dies zu "verbalisieren" hat Ramesh im Alter immer mehr , auch wieder den Begriff "Gott" benutzt .
Ich beobachte bei mir selbst übrigens ähnliches .
Ohnehin zeigen die Jahre in Begleitung und damit Beobachtung einer Person wie Ramesh , dass die benutzten Vokabeln auch einem ständigen Wandel unterliegen .
Zu Beginn seiner "Talks" in den frühen Neunziger Jahren , benutzte er die Vokabeln Phänomon und Noumenon des von ihm ( und mir auch ) extrem geschätzten WeiWuWei ( Terence Gray ) .
Schnell wurde da aber klar , dass er damit die Mehrheit seiner Besucher überforderte .
Dann entwickelte er das Konzept des thinking-mind and des working-mind .
( thinking-mind = ich-denkender + damit identifizierender Verstand / working-mind = automatisch funktionierender Verstand )
Doch auch dies führte zu viel Missverständnissen bei manchen Besuchern .
so hat er , peu a peu , in Kontakt mit seinen Besuchern , letztlich als Ausdruck seiner Emphatie seine benutzten Konzepte immer mehr in Richtung verstehen beim Zuhörer verfeinert .
Genau dieses Talent macht , völlig unabhängig vom "Wissen" , einen guten Lehrer aus .
Und er war ein guter .