Ich sehe widerum keinen Anlass, an der Zeugenaussage von Nina Angelo bzw. dem Pärchens zu zweifeln. Hier haben zwei Personen unabhängig voneinander den Vorfall identisch beschrieben, haben das beide so gesehen. Die Aussage in dem Interview auf abc news scheint sehr sachlich und detailliert.
Quelle:
Angelo says Laundrie was screaming at the hostess and Petito was in tears and apologizing.
"It looked as though they were like almost getting kicked out," Angelo told ABC News. "It wasn't necessarily between them, it was more so Gabby abruptly leaving the restaurant crying, and Brian was just evidently really upset, pissed off, I would say. I would say Gabby was upset, he was angry, and he was just being very temperamental towards the restaurant staff."
Angelo said Laundrie was "very visibly angry" and Petito seemed distraught.
"He was just like going in on the hostess and the waitress and then eventually the manager. He exited and entered the restaurant on four different occasions within five minutes," she said. "He would walk out, walk again, walk out, walk back in. At one moment we thought he we thought they had walked out for good or he had walked out for good and he actually left for like ten minutes and then came back just to start the fight all over again."
"She seemed really upset. She was emotional. She was crying. She seemed kind of embarrassed. At one point, she walks back into the restaurant on one of his attempts to walk back. And I think she followed him and was trying to, I think, get him to leave and, like, drop the situation. I think she was being apologetic towards the restaurant staff for his behavior. Like, she just kind of wanted to diffuse the situation. She was like, I'm sorry, come on, let's just go. But she was visibly upset," Angelo said.
Quelle:
https://abc7ny.com/merry-piglet-gabby-peitot-brian-laundrie-piglets-petito/11040510/Ich gebe zu, dass ich zu denjenigen gehöre, die aus verschiedenen der beschriebenen Situationen und Zeugenaussagen ableiten, dass die Beziehung nicht so glücklich war wie sie auf social media präsentiert wurde. Auch erkenne ich in der Beschreibung einiger Situationen "red flags", Aggressivität bzw. gekünselte Verharmlosung, was andere nicht so sehen- ok. Akzeptiere ich.
Die Frage, warum GP dann nicht einfach die Reise abgebrochen hat, sich in Moab Hilfe gesucht hat, den Polizisten reinen Wein eingeschenkt hat (falls sie mehr zu sagen gehabt hätte), liegt mutmaßlich in ihrem eigenen Wesen begründet:
Schmidt described Petito as being "very dependent." She's not somebody that could be on her own," Schmidt said.
Quelle:
https://patch.com/new-york/patchogue/li-mom-missing-daughter-we-just-need-see-you-againDas wäre wiederum eine ganz klassische komplementäre Konstelllation. Der oder die abhängige Persönlichkeit kann sich nicht von der-bzw. demjenigen trennen, der ihr nicht gut tut. Und als sie dann möglichweise gesagt hat, so gehts nicht weiter, nach dem Gespräch mit der Rangerin und der Florida-Pause, und schlussendlich der Szene im Tex-Mex, da ist es dann zu einer finalen Affekthandlung gekommen. Motiv: Kränkung, Wut,... Dass ihm die Sicherungen durchbrennen können, beweist ja die Tat, sofern er der Täter ist.