Ich hab hier ein Uralt-pdf auf meiner Festplatte:
"The pentagon building performance report" - müsstest du im Netz suchen, da die ursprünglichen Links bei NIST nicht mehr funktionieren.
Bezüglich dieses Loches steht dort auf Seite 28:
"The aircraft had entered the building at an angle, traveling in a northeasterly direction. With the possible exception of the immediate vicinity of the fuselage’s entry point at column line 14, essentially all interior impact damage was inflicted in the first story: The aircraft seems for the most part to have slipped between the firstfloor slab on grade and the second floor. The path of damage extended from the west exterior wall of the building in a northeasterly direction completely through Ring E, Ring D, Ring C, and their connecting lower floors.
There was a hole in the east wall of Ring C, emerging into AE Drive, between column lines 5 and 7 in Wedge 2 (figure 5.16).Hier Fig. 5.17
The wall failure was approximately 310 ft from where the fuselage of the aircraft entered the west wall of the building. The path of the aircraft debris passed approximately 225 ft diagonally through Wedge 1 and approximately 85 ft diagonally through a portion of Ring C in Wedge 2."
Dieser Bericht ist sehr allgemein gehalten, warum da z. B. nicht die genauen Maße des Loches angegeben sind, ist mir unverständlich - so muß man sich an den Ziegeln als Maßeinheit orientieren (42 Ziegeln ~ Durchmesser Loch)
Klar ist, daß ein Triebwerk dieses Loch nicht gemacht haben kann, weil das Loch mindestens drei Meter im Durchmesser ist.
Zum Vergleich:
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