Nochmal zu Indonesien:
Der Cpt war drei Tage zuvor in Indonesien:
The Captain’s flying record for the last 72 hours and preceding 28 days cycle were well
within the Company’s specified limits. His last flight as an operating Captain was to
Denpasar, Bali in the Republic of Indonesia on 03 March 2014. This was a daily return flight
with a flight time of approximately 3 hours per sector.(FI, S. 13)
The analysis showed the aircraft changed course shortly after it passed the northern tip of Sumatra (Indonesia) and
travelled in a southerly direction until it ran out of fuel in the southern Indian Ocean west of
Australia.(FI, S. 5)
d) Medan Indonesia Radar
The Medan ATC Radar has a range of 240 Nm, but for unknown reasons, did not pick up
any radar return bearing SSR transponder code A2157 of MH370. The Military however
admitted that they picked up MH370 earlier as it was heading towards waypoint IGARI.
No other information was made available.(FI, S. 4)
Klar, das Transpondersignal war auf dem Sekundärradar nicht zu sehen, da es wahrscheinlich ausgeschaltet blieb. Das Militär sagt nur, sie haben MH370 BIS zum Verschwinden gesehen und macht darüber hinaus keine Angaben.
Indonsien hat Überflugrechte auf seinem Territorum verweigert:
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-26629937Selbst wenn man vermutet, dass Indonesien als regionale Großmacht ein besonderes Interese hat seine Radarkapazitäten geheim zu halten, warum legen sie diese dann ausgerechnet für den Golf von Thailand offen, aber nicht für den Bereich nördlich und westlich von Sumatra, wo es zwar keine direkten Anrainerstaaten gibt, aber die Großmacht Indien im Nordwesten? (sprich, warum sollte Indonesien genau diesen Luftraum vernachlässigen?