MH370/08MAR2014 - Theorien?
11.03.2016 um 18:16Ja, neulich lief ne Doku..... History Chanel oder so.... bei Gival hatte ich dann umgeschaltet. Vllt dumm, weil man vllt noch al alte Dinge hätte sehen können.
However the reality is more often than not related to pilot training, inexperience or engineering.Leben ist fast nie so wie geplant.
Sajid UK
Posted March 8, 2016 at 12:27 PM
@Wazir Roslan:
Nachtrag:You are right there, buddy!http://jeffwise.net/2016/03/08/mh370-second-interim-statement-released/comment-page-1/#comments (Archiv-Version vom 11.03.2016)
There is indeed a certain strain of people only too quick to throw all the blame at the feet of the Malaysians.
But what I personally got from listening to Hishamuddin and Najib Razak in their press conferences nearly 2 years ago (gasp, time flies!) was a sense of that their deep, uncontrived sadness; but much more than that, a feeling they were troubled by some indescribably heavy secret which circumstances wouldn’t allow them to share.
There are many here and elsewhere who only too readily assign blame because it fits their world view (and I don’t mean Victor or Jeff). But these very same people would become defensive if it was suggested that the truth may lie closer to home – a Western power using some intermediary (Saudi Arabia) to pay ‘hush money’ to the Malaysians, for example… (ok, a lazy example).
I just don’t think its very likely for a government of a reputable nation to be pre-occupied with chasing gold-plated mangosteens on aeroplanes, no matter how valuable they may be. More likely is the possibility that the Malaysians are at the mercy of powers far, far greater than themselves. For once, they may have threatened to come clean, only to find another one of their planes blasted out the sky.
Who knows? But this latest report/statement simply reiterates that this indeed seems to be a conspiracy of the highest order, and as Susie perfectly sums up, “we might have to make do and tell ourselves… no more can be done.”
lullaby69 schrieb:Als eine erste Analyse der Pings stattgefunden hatte..... wer hätte eigentlich Eier gehabt um die Daten für Müll zu erklären?Das war z. B. der Emil Enchev mit der Einstiegsfrage 'you must ask the right question', oder so ähnlich, hier im Forum hat medibi (oder so ähnlich ...) mitgeschrieben. Also so alles so ungefähr ...
lullaby69 schrieb:dass damals dort am 7th arc gesucht wurde. Pings von evtl irgeneiner Rosa-Box gehört wurden."Damals" wurde weiter nördlich gesucht - aufgrund der angeblich gehörten Frequenzen, aus erstaunlichen Entfernungen im Frequenzbereich, der nicht zum BB-ping passt - ziemlich deutlich ein "SIO-gePushe" - geradezu verzweifelt, finde ich - und bezüglich Trümmer: Kann man so nicht sagen - man hat nur keine physisch in die Finger bekommen - jedenfalls offiziell nicht. Die Bilder, die für die Aufregung im SIO gesorgt haben, waren aus meiner Sicht nicht aufregender als die 2-3000, die ich als screenshots von verschiedenen Streifen West of Aceh, Str,v.Malakka, SCS habe - aber die wurden offiziell nicht ernst genommen - im Gegensatz zu den 10 oder so veröffentlichten im SIO...für die anderen Gebiete hätten die Pressekonferenzen Stunden dauern können, wenn sie einigermassen jedes Bild gezeigt hätten, das spannend sein KÖNNTE. Aber das sind ja die Experten.
Aber keine Trümmer nirgendwo.
hyetometer schrieb:Simon Hradecky- warum vertuschen:
melms schrieb:zu fragen, was käme heraus, wenn die handshakes nicht da wärenDiese Frage ist nicht nur erlaubt, sondern auch sehr gut. Ich vermute, dass, wenn es die Inmarsat-Daten nicht gäbe, man z.B. hier suchen würde (Karte auf S. 4, westlich der Malediven):