Dogmatix schrieb:Und leider kann der Heilige Columba auch nicht mehr befragt werden dazu, was er denn 565 sah. Muss mir das aber trotzdem noch mal durchlesen.
Ich recycle mal nen Beitrag von mir aus dem hiesigen Thread:
Beitrag von perttivalkonen (Seite 29)**********
Die Monsterstory vom Heiligen Columban ist mitnichten der Ursprung der Nessiegeschichte. Die kam erst vor rund 80 Jahren auf, als ein Film ins Kino kam, in dem ein Sauropode in nem afrikanischen Gewässer vorkam. Aus frühen Zeugenbefragungen ist ersichtlich, daß die Leutz damals keine Nessieerzählungen aus früherer Zeit kannten.
Columban vertrieb ein Ungeheuer, welches im Fluß Ness lebte, mehr zur Mündung hin, weit entfernt vom See. Und dieses Ungeheuer war alles andere als scheu, es ging aggressiv auf Menschen los. Sein Äußeres wird nicht beschrieben, nur noch erwähnt, daß es laut war (wenn ich mich recht entsinne). Columban vertrieb das Ungeheuer ebenso wie einen angriffslustigen Eber mit dem Kreuzeszeichen und frommen Worten. Mit Nessie hat das nichts zu tun, außer daß es grob in der selben Gegend spielt.
Wer Latein kann, kann ja mal das 28. Kapitel aus der Vita Columbae des Adamnan übersetzen, wo jene Bestie vorkommt:
http://www.ucc.ie/celt/published/L201040/text063.html (Archiv-Version vom 22.12.2016)De cujusdam aquatilis bestiae virtute orationis beati viri repulsione
ALIO quoque in tempore, cum vir beatus in Pictorum provincia per aliquot moraretur dies, necesse habuit fluvium transire Nesam: ad cujus cum accessisset ripam, alios ex accolis aspicit misellum humantes homunculum; quem, ut ipsi sepultores ferebant, quaedam paulo ante nantem aquatilis praeripiens bestia morsu momordit saevissimo: cujus miserum cadaver, sero licet, quidam in alno subvenientes porrectis praeripuere uncinis. Vir e contra beatus, haec audiens, praecipit ut aliquis ex comitibus enatans, caupallum, in altera stantem ripa, ad se navigando reducat. Quo sancti audito praedicabilis viri praecepto, Lugneus Mocumin, nihil moratus, obsecundans, depositis excepta vestimentis tunica, immittit se in aquas. Sed bellua, quae prius non tam satiata, quam in praedam accensa, in profundo fluminis latitabat, sentiens eo nante turbatam supra aquam, subito emergens, natatilis ad hominem in medio natantem alveo, cum ingenti fremitu, aperto cucurrit ore. Vir tum beautus videns, omnibus qui inerant, tam barbaris quam etiam fratribus, nimio terrore perculsis, cum salutare, sancta elevata manu, in vacuo aere crucis pinxisset signum, invocato Dei nomine, feroci imperavit bestiae dicens, ‘Noles ultra progredi, nec hominem tangas; retro citius revertere.’ Tum vero bestia, hac Sancti audita voce, retrorsum, ac si funibus retraheretur, velociori recursu fugit tremefacta: quae prius Lugneo nanti eo usque appropinquavit, ut hominem inter et bestiam non amplius esset quam unius contuli longitudo. Fratres tum, recessisse videntes bestiam, Lugneumque commilitonem ad eos intactum et incolumem in navicula reversum, cum ingenti admiratione glorificaverunt Deum in beato viro. Sed et gentiles barbari, qui ad praesens inerant, ejusdem miraculi magnitudine, quod et ipsi viderant, compulsi, Deum magnificaverunt Christianorum.
Pertti
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