Auftriebskraftwerk
23.06.2015 um 21:54Und diese ganzen Widerstände beim Start scheinen den Generator/Motor oft zu überfordern, dafür ist dann das Handrad da.
pluss schrieb:Ich komme auf 3,7U/minAuch dort zähle ich für eine komplette Wellenumdrehung ca. 130 Frames. Das Video hat 30 fps, macht 4,3 sek pro Umdrehung. Das entspricht ca. 14 U/min.
youtu.be/dXGUuyReDFA
Ab 10:45
Later that morning, when [DD], CEO, arrived, as we were in a conference room together, he chuckled at the question and what we had surmised was the reason for it staying on.Das ist natürlich Unsinn. Einen Behälter mit "gepulster" Luft (wo wird eigentlich bei der 2-m-Anlage "gepulst"?) zu füllen kostet kein bisschen weniger (eher mehr) Energie als mit einem kontinuierlichen Luftstrom.
Then, like a loving father, he said something that to me turned on a very big light bulb of awareness: "We pulse the air."
"That's not just a tank of air. We have some special things in there."
[...]
To put it very simply, it has to do with resonance. Picture soldiers walking across a bridge, and how they have to stop marching in step when they do so, because in times past, if they didn't, the resonance of their marching could bring down a bridge.
Think of Tesla's tapping on a beam in a high-rise, causing it to start to shake. Resonance.
You all know what I'm talking about. This isn't fairy tails [sic!], it is documented history with a lot of data to support it.
A couple of days earlier, [Ferrari-] Frank had said that there are three primary components contributing to the unusual properties of the generator (working): the buoyancy tower, the generator, and the circuitry. Apparently he wasn't aware of the significance the compressor plays, or he forgot to mention it.Nee, das kommt davon, wenn man sich beim Märchenerzählen nicht richtig abstimmt. ;) Möglicherweise hat DD die Story mit der pulsierenden Luft auch just erfunden, als er sie erzählt hat.
Rosch manufactures the generator and the air compressor (and the circuitry, of course, as well as the buoyancy tower).Das Thema mit dem "Made in Germany" hatten wir ja schon ein paar Mal ...
Also, elaborating on buoyancy, another thing [DD] said was to think of submarines. He put it something to the effect: "If buoyancy couldn't be overunity, then how would they get what goes down to come back up?" That was a puzzling statement to me, ...Da war sogar Sterling verwirrt! ;) Ein U-Boot, das nach dem Tauchen wieder aufsteigt, ist also ein Beweis für Overunity. Sagt mal wer bei der Marine Bescheid? :D
He said that one of the Engineers on their development team was involved with Russian submarine technology, and a variation of that is used in their air compressor.DD weiss genau, auf welche Knöpfe er bei Sterling drücken muss. ;)
Speaking of durability, there were many so-called engineering experts who said that the gearbox on the 5 kW system was inadequate to handle the torque that would be produced by a 5 kW input from a slow-moving chain to a fast-moving generator. [DD] had me be sure to take a photo of that gearbox, explaining that the gearbox was engineered by one of the leading firms in Germany who do nothing but that kind of engineering. "It can handle 5000 Newton-meters of force," he said.Das wird unsere Getriebe-Experten hier sicher voll überzeugen. ;)
Overunity could be shut down because of libel.Der letzte Satz klingt deutlich nach einer Drohung an Harti, der in der letzten Zeit auch im englischsprachigen Raum ziemlich aktiv als Auftriebskraftwerks-Kritiker war. Bekanntlich scheint DD Kritik im englischsprachigen Raum erheblich mehr zu stören als im deutschsprachigen Raum.
There are over 100 legal notices already issued. I have seen them.@hartiberlin
Stefan Hartmann has already had parts of his site closed down. They intend to close the whole site down.
Poipoi schrieb:Stefan Hartmann has already had parts of his site closed down.Schon wieder eine dreiste Lügen. Oder ist mein Englisch zu schlecht?! Da steht doch, dass Harti schon Teile seiner Seite abschalten mußte?!
Poipoi schrieb:They intend to close the whole site down.Und eine dreiste Drohung!!! Ohne dem geht es wohl nicht bei dieser ach so durch und durch integren Firma???
Abahatschi schrieb: Es ist schwer ein Eimer unter Wasser zu drücken und deswegen kommen U-Boote hoch.Wobei die Russen über geheime Eimer-unter-Wasser-drück Techniken besitzen, die bei Rosch gelandet sind.
DirtyPipe schrieb:Mit welcher geheimen Pulstechnik kommen die eigentlich mit 14 A pro Phase auf 15kW ?Mit russischer U-Boot-Eimer-Technik.
uatu schrieb: [DD] had me be sure to take a photo of that gearbox, explaining that the gearbox was engineered by one of the leading firms in Germany who do nothing but that kind of engineering.:D Ja ne ist klar, und den formschlüssigen Kraftschluss zwischen Zahnrad und Welle bewerkstelligen diese Experten mit einer Madenschraube.