WiiU, PS4, XboxOne: Der große NextGen Thread
25.02.2016 um 13:02Paar Infos zu PSVR:
<18ms super low latency thanks to fixed hardware.
100degree FOV.
Console effectively ~60% more powerful than same-spec PC (as reported by middleware providers, not Sony).
Reprojection was previously on as an option but now Sony has made it permanently on as it has no down-sides (contra keeping it off).
The breakout box doesn't touch the signal between the PS4 and the PSVR, just takes it post and warps it for TV. The only thing it feeds to the PSVR is the 3D audio which it *does* process. No PS4 GPU/CPU cycles spent on Audio.
Reconfirms that the only new hardware is the PSVR hmd itself, the rest is what's already in the market (PS4 camera, PS Move, DS4).
3rd Party Entwickler auf Reddit:
@dS
Wenn man nicht fragt ist es nicht erlaubt.
Ich denke mal das wurde einfach vergessen. In der Entwicklung arbeitet man ständig mit Platzhaltern, da gerade Texturen und kleine Artworks oft von Drittfirmen kommen und deshalb oft nicht fertig sind wenn man interne Deadlines hat. Also wird n Platzhalter reingepackt und wenn man den vergisst dann passiert eben sowas.
PlayStation VR
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<18ms super low latency thanks to fixed hardware.
100degree FOV.
Console effectively ~60% more powerful than same-spec PC (as reported by middleware providers, not Sony).
Reprojection was previously on as an option but now Sony has made it permanently on as it has no down-sides (contra keeping it off).
The breakout box doesn't touch the signal between the PS4 and the PSVR, just takes it post and warps it for TV. The only thing it feeds to the PSVR is the 3D audio which it *does* process. No PS4 GPU/CPU cycles spent on Audio.
Reconfirms that the only new hardware is the PSVR hmd itself, the rest is what's already in the market (PS4 camera, PS Move, DS4).
3rd Party Entwickler auf Reddit:
PSVR is extremely close to being on par with Vive and the Rift w/ a gtx970 based on the tests I've done. The team from Epic (Nick & Tom) have also stated the same in at least one of their VR Twitch streams. If your app runs at 90Hz on a PC with a gtx970 then you should be very close to 60 on the ps4. And with the 120Hz reprojection applied it's glassy smooth.Wird langsam mal Zeit richtige Spiele zu sehen anstatt immer nur Tech Demos.
@dS
Wenn man nicht fragt ist es nicht erlaubt.
Ich denke mal das wurde einfach vergessen. In der Entwicklung arbeitet man ständig mit Platzhaltern, da gerade Texturen und kleine Artworks oft von Drittfirmen kommen und deshalb oft nicht fertig sind wenn man interne Deadlines hat. Also wird n Platzhalter reingepackt und wenn man den vergisst dann passiert eben sowas.