WiiU, PS4, XboxOne: Der große NextGen Thread
21.08.2015 um 15:48@brausud
Klick auf den letzten Link, sie hatten Engines mit Gigavoxels aber die hat nicht die gewünschten Ergebnisse geliefert und deshalb haben sie jetzt eine mit Point Clouds.
Klick auf den letzten Link, sie hatten Engines mit Gigavoxels aber die hat nicht die gewünschten Ergebnisse geliefert und deshalb haben sie jetzt eine mit Point Clouds.
Another attempt was made with Gigavoxels.
This led to the second engine attempt, named the “Brick Engine,” and born from a hybrid between gigavoxels and volumetric billboards. It ended up being the main engine a lot of the studio’s artists used for a couple of years. Unfortunately it was too slow and it created unavoidable artifacts.
The third engine attempt was the “Refinement Renderer.” It didn’t last long, and as such there aren’t many screenshots of it, but Evans believes it could be used for future projects.
Unfortunately it was four to ten times slower than what was needed to run in PS4, even if it barely ran at 30 FPS in the scenes showcased below. Memory for all the gigavoxel bricks was also an issue.