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Die Welt der Formel 1

3.740 Beiträge ▪ Schlüsselwörter: Formel 1, Motorsport ▪ Abonnieren: Feed E-Mail

Die Welt der Formel 1

10.07.2016 um 16:18
Interessant, dass man Hamilton vor paar Wochen nicht geholfen hat.


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Die Welt der Formel 1

10.07.2016 um 16:29
Zitat von insidemaninsideman schrieb:Interessant, dass man Hamilton vor paar Wochen nicht geholfen hat.
eben, alles andere als eine strafe für rosberg wäre ein skandal!
noch dazu weil whiting für dieses wochenende genaue und strenge kontrolle des funks angekündigt hat...


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10.07.2016 um 19:26
rosberg bekommt 10 sekunden strafe.
im vergleich zu dem was er sonst verloren hätte wieder mal eine milde strafe - aber immerhin diesmal mit auswirkungen und dem verlust von 3 punkten!


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10.07.2016 um 19:43
Ich finde diese Regeln aber nicht sonderlich toll. Klar, bestraft muss er werden wenn es so ist, aber wie vieles andere auch, sollte geändert werden.

Diese ganzen Regulierungen, Reifen, Motoren, Getriebe, ect, das ist alles Bullshit.

Sollen alle so viele Reifen verbrauchen und welche sie wollen. Wer sich die Formel 1 nicht leisten kann, soll wo anders sponsern.

Paar Ölscheichs werden sich schon finden.


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Die Welt der Formel 1

10.07.2016 um 19:49
ich halte auch nichts von der regel, aber strafbar war ja angeblich erst der hinweis, dass er den 7 gang durchschalten sollte.
hamilton hat man in baku gänzlich im regen stehen lassen...


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10.07.2016 um 19:51
und schon hat mercedes protest gegen die strafe eingelegt...


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10.07.2016 um 19:53
Was hat Rosberg eig genau gemachT?


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10.07.2016 um 19:54
@Ferraristo

Rosberg: "Gearbox problem."
Renningenieur: "Driver default 1-0-1, chassis default 0-1, chassis default 0-1. Avoid seventh gear, Nico, avoid seventh gear."
Rosberg: "What does that mean, I have to shift through it?"

Aber das geht dann nicht mehr:

Renningenieur: "A-firm Nico, you need to shift through it. A-firm you need to shift through it."

http://www.motorsport-total.com/f1/news/2016/07/formel-1-live-ticker-marcus-ericsson-fit-fuers-rennen-16071006.html


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10.07.2016 um 19:56
@osttimor
ALso hat er nur eine Frage gestellt, Ingenieur hat bestätigt, Team bekommt strafe.

Toll...


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10.07.2016 um 19:59
@Ferraristo

ist doch mit dem unsafe release das gleiche, das ist auch eine fahrer- und keine (oder zumindest nicht nur) teamstrafe!


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11.07.2016 um 00:34
Zitat von insidemaninsideman schrieb:das ist alles Bullshit
Genau so ist es. Back to the Primitive!


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11.07.2016 um 17:49
Zitat von osttimorosttimor schrieb:hamilton hat man in baku gänzlich im regen stehen lassen...
deswegen, weil er durch das falsche motorenprogramm keinen schaden erlitten hätte. durch dieses falsche "aufsetzen" vor dem start durch seinen renn-ing. verlor er im schnitt 0.2sec/pro runde zum eigentlich richtigen mode.

jeglicher hinweis seines renn-ing. hätte die folge gehabt, dass seine pace sich dadurch verbessert hätte. und das ist nicht erlaubt, und wäre mit einem dsq geahndet worden!

bei ros sah das eben anders aus. hinweise, welche einen schaden am boliden verhindern, sind erlaubt. nur hätte sein renn-ing. auf seine frage nicht antworten dürfen, resp. einfach sagen müssen, dass er dazu nichts weiteres sagen kann. den rest hätte er (ros) sich eigtl. selber denken müssen. also das mit dem gang überspringen*¹.

all das ist in den regularien nachlesbar. va unter "driver radio bans" ...

*¹: seine antwort darauf kann man unter kalkuliertem risiko einordnen.


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11.07.2016 um 17:59
@Corellian

ja schon, aber dahingehend kann man fast immer argumentieren, dass ein ausfall gedroht hätte weil...
Zitat von CorellianCorellian schrieb:und das ist nicht erlaubt, und wäre mit einem dsq geahndet worden!
und warum wurde rosberg für das "7. gang durchschalten" nicht disqualifiziert, sondern mit 10 sekunden bestraft?


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Die Welt der Formel 1

11.07.2016 um 18:22
Zitat von osttimorosttimor schrieb:aber dahingehend kann man fast immer argumentieren, dass ein ausfall gedroht hätte weil...
so leicht lassen sich dann die stewarts/rennleitung auch nicht überreden/einlullen. wenn mamg diesen vorfall nicht mit entsprechenden daten darlegen kann (->z.b. durch sensordaten x eines (teil)systems), schaut es mau aus. jo bauer und sein team sind fähige ings., die sich damit gerne beschäftigen, falls die stewarts es verlangen ...
und warum wurde rosberg für das "7. gang durchschalten" nicht qualifiziert, sondern mit 10 sekunden bestraft?
das lag eben im ermessen der stewarts. unter artikel 38 ff. der sporting regulations kannst du die auswahl dazu nachlesen.

ich klatsch mal das wichtigste dazu eben rein:
"38.3 The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an Incident:
a) A five second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop position for at least five seconds and then re-join the race. The relevant driver may however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of the race. In such cases five seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned.
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop position for at least ten seconds and then re-join the race. The relevant driver may however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of the race. In such cases ten seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned.
In both of the above cases the driver concerned must carry out the penalty the next time he enters the pit lane.
c) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping.
d) A ten second stop-and-go time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop position for at least ten seconds and then re-join the race.
If either of the four penalties above are imposed during the last three laps, or after the end of a race, Article 38.4(b) below will not apply and five seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned in the case of (a) above, 10 seconds in the case of (b), 20 seconds in the case of (c) and 30 seconds in the case of (d).
e) A time penalty.
f) A reprimand.
If any of the six penalties above are imposed they shall not be subject to appeal.
g) A drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
h) Exclusion from the results.
i) Suspension from the driver’s next Event."
in diesem fall dachten sie wohl, mit e) werden wir glücklich. 10sec penalty. case closed.


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Die Welt der Formel 1

11.07.2016 um 18:30
Zitat von CorellianCorellian schrieb:das lag eben im ermessen der stewarts. unter artikel 38 ff. der sporting regulations kannst du die auswahl dazu nachlesen.
und gerade das ist in den letzten jahren das größte problem mit den stewards, die sind nicht konstant, mal so mal so.
Zitat von CorellianCorellian schrieb:e) A time penalty.
also gibt es auch die möglichkeit, diese zeitstrafe individuell zu bestimmen. warum nimmt man dann immer diese obligatorischen 10 sekunden?
ich verstehe zwar, dass rosberg dieses problem erst 5, 6 (?) runden vor ende des rennens hatte, aber ich denke da hätte er diese 10 sekunden ohne hin verloren. das heißt mit dem funk hat man ihm diese 10 sekunden gespart. aber auf diese 10 sekunden muss man dann noch eine strafe dazurechnen, sonst würde das ja jedes team machen. außerdem wäre das verbot ohnehin ad absurdum geführt, wenn man nur den zeitgewinn "bestraft bekommt".

und warum war der erste hinweis auf den 7. gang nicht schon rechtwidrig?
Zitat von osttimorosttimor schrieb: "Driver default 1-0-1, chassis default 0-1, chassis default 0-1. Avoid seventh gear, Nico, avoid seventh gear."



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11.07.2016 um 18:45
Zitat von osttimorosttimor schrieb:aber auf diese 10 sekunden muss man dann noch eine strafe dazurechnen, sonst würde das ja jedes team machen. außerdem wäre das verbot ohnehin ad absurdum geführt, wenn man nur den zeitgewinn "bestraft bekommt".
wird sich zeigen, inwiefern die anderen teams die taktik bzw. das vorgehen von mamg dazu adaptieren.
Zitat von osttimorosttimor schrieb:"Driver default 1-0-1, chassis default 0-1, chassis default 0-1. Avoid seventh gear, Nico, avoid seventh gear."
diese info, welche btw mit den stewarts vorab abgesprochen wurde und das go von jenen erhielt, fällt unter die punkte 2 & 4 (beide fett markiert) in der liste. diese liste beinhaltet fast alle erlaubten funksprüche zw. fahrer & team:

->
"A. Restrictions on team-to-driver communications: These restrictions will apply:

– To all communications to the driver including, but not limited to, radio and pit boards.
– At all times the car is out of the garage with the engine running and the driver on board (with the exception of any time the car is in the pit lane on the day of the race prior to or between reconnaissance laps).

The following is a list of the permitted messages. Any other message, including any of those below which we suspect has been used as a coded message for a different purpose (including a prompt to a driver). is likely to be considered a breach of Article 27.1 of the Sporting Regulations and will be reported to the stewards accordingly.

1. Acknowledgement that a driver’s message has been heard, this may include repeating the message back to the driver for the sole purpose of confirmation.
2. Indication of a critical problem with the car. Any message of this sort may only be used if failure of a component or system is imminent and potentially terminal.
3. Information concerning damage to the car.
4. Instructions to select driver defaults for the sole purpose of mitigating loss of function of a sensor, actuator or controller whose degradation or failure was not detected and handled by the on-board software. In accordance with Article 8.2.4, any new setting chosen in this way must not enhance the performance of the car beyond that prior to the loss of function.
5. Instruction to enter the pit lane in order to fix or retire the car.
6. Indication of a problem with a competitor’s car.
7. Marshalling information (yellow flag, red flag, blue flag, Safety Car, Virtual Safety Car, race start aborted or other similar instructions or information from race control). This would include a reminder to switch off the SC ‘delta time’ function after crossing the first safety car line twice from the time the SC was deployed.
8. Passing on messages from race control (this would include a countdown to the start of the formation lap and telling a driver that the last car has taken up position on the grid at the end of the formation lap).
9. Wet track, oil or debris in certain corners.
10. Weather information.
11. Information concerning the driver’s own lap time or sector times.
12. Lap time of a competitor.
13. Helping with warning of traffic and gaps to other competitors during a practice session or race.
14. Instructions to swap position with other drivers.
15. Number of laps or time remaining during a practice session or race.
16. Position during a practice session or race.
17. ‘Push hard’, ‘push now’, ‘you will be racing xx’, ‘take it easy’ or similar (you are reminded about suspected use of coded messages when giving these messages or any words of encouragement).
18. When to enter the pits (or go to the grid during reconnaissance laps), any message of this sort may only be used if the driver is to enter the pits on that lap. Having been told when to enter the pits drivers may also be told to stay out if there has been a change of circumstances.
19. Reminders to use the pit speed limiter, change tyre settings to match the tyres fitted to the car orto check for white lines, bollards, weighbridge lights when entering or leaving the pits.
20. Driving breaches by team driver or competitor, e.g. missing chicanes, running off track, time penalty will be applied etc.
21. Notification that DRS is enabled or disabled.
22. Dealing with a DRS system failure.
23. Oil transfer.
24. Test sequence information during practice sessions (P1 and P2 only), e.g. aero-mapping.

B. Driver torque demand map freeze when the car is on the track

1. From the beginning of qualifying changes to the driver torque demand map will be inhibited when the car is on the track. This will exclude the portion of the map below 5% throttle pedal that may be adjusted for engine braking or power unit management.
2. The ability for the torque coordinator to change the min and max lines of the driver torque demand map will be retained to match the power unit operating envelope.
3. A command from race control will unfreeze the driver torque demand map selection if weather conditions demand it. The map will be frozen again for each individual car after he has pitted and left the pit lane or when the race control command is removed.
4. Only a single throttle pedal shaping map will be retained.

C. Clutch control

1. Unless a steady identified fault arises during the start procedure, the driver may only use one hand to operate a single clutch pull-paddle for the start. This will however not preclude the fitting of a second pull-paddle but only one may be used for the start itself. Where two paddles are fitted no interaction between them or the associated SECU inputs will be permitted and, furthermore, competitors must be able to demonstrate beyond any doubt that each of the paddles may only be operated with only one hand.

Each competitor is required to submit details of their steering wheel designs to the FIA for approval, particular attention should be given to demonstrating compliance with Article 9.2 of the Technical Regulations [clutch control restriction].

2. A clutch torque controller will be implemented in the standard ECU software with a target race use in 2017. It may be used for validation during 2016 tests and free practice sessions.
Associated with the clutch torque controller, the shape of the clutch paddle to target map will be standardised, or at least restricted in order to enforce a minimum gradient over a defined range.

D. Clutch bite point (stricter enforcement in 2016)

1. As enforced starting at the Belgian Grand Prix 2015, the clutch bite point may not be changed from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the end of the start lockout period after the race has started. For the avoidance of doubt, it will still be permissible to use a manual bite point offset switch for use after the race start lockout period.
2. The FIA standard ECU will automatically inhibit the use of the bite point finder on the day of the race."



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26.07.2016 um 08:37
Die Schwiegermutter von Ecclestone wurde in Brasilien entführt. Da gibt es natürlich einiges zu erpressen

Edit:. Es soll sich um 33 Mio handeln


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aero ehemaliges Mitglied

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26.07.2016 um 08:45
In Brasilien |

Schwiegermutter von Formel-1-Boss Ecclestone entführt
Sao Paulo - Familiendrama um Bernie Ecclestone:

Wie Brasiliens Hauptnachrichten-Sendung Jornal Nacional am Montagabend berichtete, ist die Schwiegermutter des Formel-1-Promoters in Sao Paulo entführt worden. Die 67 Jahre alte Aparecida Schunck Flosi Palmeira soll bereits am Freitag in die Hände der Kidnapper gefallen sein, die seitdem Kontakt mit der Familie halten.

Die Entführer sollen laut brasilianischen Medien 120 Millionen Real fordern. Das sind rund 33 Millionen Euro. Das Nachrichtenmagazin „Veja" schreibt, das Lösegeld soll in vier Taschen und in der britischen Währung Pfund Sterling ausgezahlt werden.
Damit dürften für den armen Eccelstone die olympischen spiele von Rio quasi versaut sein.

Wenn man bedenkt was der mann alles für den brasilianischen motorsport getan hat.


http://www.bild.de/news/ausland/bernie-ecclestone/07-ecclestone-46993178.bild.html


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10.08.2016 um 13:03
während der olympischen spiele ist rio das geld ausgegangen!
ocon ersetzt den indonesier bis saisonende. damit kommts zum direkten duell der mercedesjünger wehrlein und ocon!
http://sport.orf.at/stories/2257902/


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