Antarktis - Was ist da nur los?
03.09.2018 um 01:44@Niederbayern88
1947 gab es keine Erfahrung, wie Material und Maschinen in arktischen Gefilden sich verhalten würden, dazu war auch jene Expedition gestartet worden, ein Flugzeug stürzte ab, drei Besatzungsmitglieder kamen ums Leben die anderen wurden gerettet, was für sich schon eine Leistung ist, der Turm eines U-boots wurde durch Eisschollen beschädigt und musste zurückkehren, ein Seemann kam bei der Beladung ums Leben—das Wetter wurde immer schlechter und die arktischen Stürme setzten ein mit denen man keine Erfahrung hatte, so das die Exp. vier Monate später abgebrochen wurde, die weiteren neun Flugzeuge waren beschädigt und wurden zurück gelassen. Die Aussage von Byrde bezog sich auf die Gefahr hin das Bomber direkte Wege über die Pole nehmen könnten, wie gesagt wir sprechen von 1947, Überschallflug, etc. waren da gerade völlig neues Terrain im strategischen Denken.
Admiral Richard E. Byrd warned today that the United States should adopt measures of protection against the possibility of an invasion of the country by hostile planes coming from the polar regions. The admiral explained that he was not trying to scare anyone, but the cruel reality is that in case of a new war, the United States could be attacked by planes flying over one or both poles. This statement was made as part of a recapitulation of his own polar experience, in an exclusive interview with International News Service. Talking about the recently completed expedition, Byrd said that the most important result of his observations and discoveries is the potential effect that they have in relation to the security of the United States. The fantastic speed with which the world is shrinking – recalled the admiral – is one of the most important lessons learned during his recent Antarctic exploration. I have to warn my compatriots that the time has ended when we were able to take refuge in our isolation and rely on the certainty that the distances, the oceans, and the poles were a guarantee of safety.
Wikipedia: Operation Highjump
1947 gab es keine Erfahrung, wie Material und Maschinen in arktischen Gefilden sich verhalten würden, dazu war auch jene Expedition gestartet worden, ein Flugzeug stürzte ab, drei Besatzungsmitglieder kamen ums Leben die anderen wurden gerettet, was für sich schon eine Leistung ist, der Turm eines U-boots wurde durch Eisschollen beschädigt und musste zurückkehren, ein Seemann kam bei der Beladung ums Leben—das Wetter wurde immer schlechter und die arktischen Stürme setzten ein mit denen man keine Erfahrung hatte, so das die Exp. vier Monate später abgebrochen wurde, die weiteren neun Flugzeuge waren beschädigt und wurden zurück gelassen. Die Aussage von Byrde bezog sich auf die Gefahr hin das Bomber direkte Wege über die Pole nehmen könnten, wie gesagt wir sprechen von 1947, Überschallflug, etc. waren da gerade völlig neues Terrain im strategischen Denken.
Admiral Richard E. Byrd warned today that the United States should adopt measures of protection against the possibility of an invasion of the country by hostile planes coming from the polar regions. The admiral explained that he was not trying to scare anyone, but the cruel reality is that in case of a new war, the United States could be attacked by planes flying over one or both poles. This statement was made as part of a recapitulation of his own polar experience, in an exclusive interview with International News Service. Talking about the recently completed expedition, Byrd said that the most important result of his observations and discoveries is the potential effect that they have in relation to the security of the United States. The fantastic speed with which the world is shrinking – recalled the admiral – is one of the most important lessons learned during his recent Antarctic exploration. I have to warn my compatriots that the time has ended when we were able to take refuge in our isolation and rely on the certainty that the distances, the oceans, and the poles were a guarantee of safety.
Wikipedia: Operation Highjump